2025 LGS (Liseye Geçiş Sınavı) sonuçları açıklanmasının ardından öğrencilerin ve velilerin merakla beklediği konu, sınavın zorluğu oldu. Sınava giren öğrenciler, Türkçe, İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü, Yabancı Dil, Matematik ve Fen Bilimleri derslerinde soruların zorluğunu değerlendirdi. Peki, LGS 2025 sınavı gerçekten zor muydu? Öğrencilerin ve eğitim uzmanlarının yorumları ne? İşte detaylar.
LGS 2025 sınavı, öğrenciler tarafından genel olarak karmaşık olarak değerlendirildi. Birçok öğrenci, Türkçe ve Matematik derslerinde soruların daha fazla bilgi ve analitik düşünme becerisi gerektirdiğini ifade etti. Özellikle Türkçe bölümünde yer alan paragraf soruları ve anlam bilgisi sorularının beklenenden daha zor olduğu görüşü hâkim. Öğrencilerin bir kısmı ise, özellikle Din Kültürü ve Yabancı Dil bölümlerinin daha kolay geçtiğini düşündüğünü belirtti.
Matematik dersinde ise, problemler ve işlem sorularının zorlayıcı olduğu ifade ediliyor. Öğrencilerin, matematiksel kavramları uygulamaları ve analiz etmeleri beklenirken, bazı soruların tam anlamıyla neyin istendiğinin anlaşılması gerektiği düşüncesi ağırlık kazandı. Yine de bazı öğrenciler, belirli konularda kendilerini güvende hissettiklerini ve soruların genel olarak düşünüldüğü kadar zor olmadığını savundu.
Öğrencilerin sınavdan sonra paylaştığı yorumlar, ders bazında farklılıklar gösterdi. Örneğin, Türkçe dersinde soruların zorluğunu buna bağlı olarak ifade eden öğrenciler, özellikle sıkça çıkan edebi terimler ve anlatım biçimlerinin zorlayıcı olduğunu düşündü. Türkçe öğretmenleri ise, bu yıl daha fazla mantık yürütme becerisi gerektiren soruların eklenmiş olmasının olası sebeplerinden biri olduğunu belirtiyor.
İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde ise, genel olarak soruların öğrencilerin daha önceden çalıştıkları konularla uyumlu olduğunu dile getiren öğrenciler, bu bölümden beklediklerinden daha iyi sonuç alabileceklerini düşünüyor. Bu durum ise öğrenci motivasyonunu artıran bir etken olarak öne çıkıyor.
Din Kültürü dersinde, öğrenciler çoğunlukla soruların mantıklı ve anlaşılır olduğunu düşündü. Bu bölümden beklenenden daha fazla doğru cevap almayı uman öğrenciler, soruların konuyla ilgili daha ayyuka çıkmış bilgileri içerdiğini belirtti. Yabancı Dil bölümünde ise, kelime bilgisi ve dil bilgisi sorularının dengeli bir şekilde dağıtıldığı ve öğrencilerin çoğunun bu bölümden yüksek puanlar almayı umduğu belirtildi.
Sonuç olarak, LGS 2025 sınavı zorlayıcı ve bilgi birikimi gerektiren bir sınav olmasının yanı sıra, bazı bölümlerin daha kolay olduğunu belirten öğrencilerin de bulunduğu bir denge sundu. Öğrenciler, kendilerine düşen ders çalışma planlarını tekrar gözden geçirip, önümüzdeki dönemde daha iyi hazırlık yapma sözü vererek sınav sonuçlarını heyecanla bekliyor. Eğitimciler, bu yılki sınavla birlikte öğrencilerin analiz ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri gerektiğini vurguluyor. Buradan yola çıkarak, LGS 2025’in sadece bir sınavdan ibaret olmadığını, aynı zamanda bir öğrenme süreci ve gelişim fırsatı sunduğu da unutulmamalı.